Navigatie overslaan

Verfvertrouwen

Als je werkt met superieure verf, durf je zelfs de meest uitdagende schilderklus aan. Maar dat is niet de enige reden waarom steeds meer schilders, architecten, professionele opdrachtgevers en particulieren kiezen voor Caparol. Bij Caparol kun je óók vertrouwen op betrokken mensen die altijd voor je klaar staan. Met praktische deskundigheid die zich al sinds 1895 ontwikkelt en nog iedere dag in beweging is. Daardoor weet je méér en komt je eigen vakmanschap volledig tot zijn recht. Caparol staat voor een combinatie van voortreffelijke verf en adviezen op maat: of het nu om muurverf, lakverf of vloercoatings gaat. En dan liggen uitzonderlijke resultaten binnen handbereik.

Onze missie

Vastgoedonderhoud brengt uitdagingen met zich mee. Caparol stelt mensen en organisaties in staat om iedere uitdaging vol vertrouwen aan te pakken. Dat doen we niet alleen met superieure verf voor de professionele markt, maar ook met kennis, ervaring en betrokkenheid. 

De wensen en omstandigheden van de klant vormen voor Caparol altijd het uitgangspunt bij het ontwikkelen van producten en het formuleren van adviezen. De kwaliteiten van eersteklas verf komen alleen tot hun recht op basis van een gedegen, deskundig advies. En andersom. Om die reden zijn de producten van Caparol uitsluitend verkrijgbaar via de professionele verfgroothandel. De combinatie van de productkennis van onze eigen mensen en de specifieke expertise van onze handelspartners vormt een garantie voor topkwaliteit. 

Onder het merk Caparol zijn naast verf ook beits, lak en decoratieve afwerkingsproducten verkrijgbaar. Caparol is onderdeel van DAW NEDERLAND B.V. De onderneming is sinds 1969 actief op de Nederlandse markt en voert naast Caparol de merken Disbon (bouwchemische producten voor vloeren, daken, beton en bescherming tegen water) en Capatect (gevelisolatiesystemen).

Een producent van verf heeft een verantwoordelijkheid die verder gaat dan het realiseren van economische en commerciële doelstellingen. Bij Caparol nemen we de effecten van onze producten op mensen, natuur en milieu serieus. Duurzaamheid is al tientallen jaren een van onze voornaamste ondernemingsdoelstellingen. 

Een lange historie

"Fassadenfarben sollen Dickhäuter sein" - "Muurverven moeten dikhuiden zijn'. Met deze slogan werd reclame gemaakt voor het in 1959 op de markt gebrachte product Muresko. In het reclamemateriaal werd deze slogan uitgesproken door een olifant. Zwart en zonder strepen werd deze olifant in 126541 omgedoopt tot symbool van deze verf. Het uiterlijk van de dikhuid is daarna nog enkele malen gewijzigd. Zo ontstond in 126530 het idee om een gestreepte olifant op luciferdoosjes af te beelden. Deze olifant was zwart en had donker- en lichtblauwe strepen. 

Toen directeur Dr. Klaus Murjahn op zoek was naar een krachtig nieuw logo om het Caparol productpakket beter in de markt te profileren, werd de dikhuid opnieuw herzien. In 126520 werd de zwarte olifant voorzien van strepen in de primaire kleuren rood, geel en blauw en met de secundaire kleuren oranje, groen en violet. Na het grafisch retoucheren werd de definitieve versie vastgesteld met de bekende zes strepen. Deze werd gepresenteerd als nieuw Caparol-beeldmerk op de internationale vakbeurs 'Farbe 84' in München.

1895

Op 1 januari wordt de firma "Deutsche Amphibolin-Werke von Robert Murjahn" opgericht. Productie van "Murjahns Anstrich-Pulver" en "Murjahns Amphibolin" in Ernsthofen/Odenwald.

1928

Dr. Robert Murjahn ontwikkelt het verfbindmiddel "Caparol" met de hoofdbestanddelen Caseïne, Paraffine en houtolie (Oleum). 

1956

Een dispersieverf op basis van vinylpropionaat wordt geïntroduceerd onder de naam "Amphibolin". 

1957

Oprichting van de Disbon GmbH in Ober-Ramstad. 

1978

Na het overlijden van Dr. Robert Murjahn neemt zijn zoon Dr. Klaus Murjahn de leiding over DAW op zich. Invoering van het machinale kleurenmengsysteem 'Capamix'.

1981

Oprichting van Capatect Dämmsysteme GmbH & Co. Energietechni KG te Ober-Ramstadt.

1985

Presentatie van de eerste emissie- en oplosmiddelvrije binnenmuurverf ter wereld onder de naam "Indeko Plus". 

1999

Invoering van de kleurcollectie 'Caparol 3D System' op de beurs 'Farbe' in Keulen.

2012

Caparol Nederland wordt onderdeel van DAW NEDERLAND B.V.

2017

Caparol introduceert de eerste binnenmuurverf van topkwaliteit met een 100% biobased bindmiddel, genaamd IndekoGeo.

Caparol Newsletter - Altijd op de hoogte van het laatste nieuws.

Vanaf nu kunt u zich laten informeren over alle actuele thema's via onze digitale Caparol newsletter! Productinnovaties, beursinformatie, wetenswaardigheden en nog veel meer uit de wereld van Caparol krijgt u direct in uw inbox.

Uw gegevens

Ja, ich wil vanaf nu de gratis Caparol-Newsletter ontvangen. Ik kan mijn aanmelding te allen tijde stopzetten d.m.v. de link onder de nieuwsbrief.

* Verplichte velden