OF ELEPHANT.
OF ELEPHANT.
- www.caparol.nl
- Nieuws
- The Power of Elephant
De gestreepte olifant: al 40 jaar een icoon
The Power of Elephant
"Fassadenfarben sollen Dickhäuter sein" - "Muurverven moeten dikhuiden zijn'. Met deze slogan werd reclame gemaakt voor het in 1959 op de markt gebrachte product Muresko. In het reclamemateriaal werd deze slogan uitgesproken door een olifant. Zwart en zonder strepen werd deze olifant in 1963 omgedoopt tot symbool van deze verf.
Toen directeur Dr. Klaus Murjahn op zoek was naar een krachtig nieuw logo om het Caparol productpakket beter in de markt te profileren, werd de dikhuid opnieuw herzien. In 1983 werd de zwarte olifant voorzien van strepen in de primaire kleuren rood, geel en blauw en met de secundaire kleuren oranje, groen en violet. Na het grafisch retoucheren werd de definitieve versie vastgesteld met de bekende zes strepen. Deze werd gepresenteerd als nieuw Caparol-beeldmerk op de internationale vakbeurs 'Farbe 84' in München.
En de winnaars zijn...
De challenge is beëindigd, iedereen bedankt voor het insturen van de vele leuke foto's! We zijn trots dat de gestreepte olifant zoveel liefhebbers heeft.
De prijzen zijn als volgt verdeeld:
1x 40 liter Muresko buitenmuurverf in een kleur naar keuze - Hoorsche Schilderwerken
1x Stanley X Caparol lunchtrommel + thermosfles - De Vest Schilderwerken
1x PowerCollection weekendtas + quick dry towel - Bas Beugelsdijk
1x pluchen Capafant midi olifant - Wobben Schilders
Wel een foto ingestuurd maar niet een van bovenstaande prijzen gewonnen? Niet getreurd, alle inzenders krijgen van ons een bedankje toegestuurd!
Spelregels
- De actie loopt van 12 t/m 31 augustus 2024.
- Op de foto moet de Caparol olifant zichtbaar zijn in welke vorm dan ook.
- Je post je foto openbaar op Facebook, Instagram of LinkedIn en tagt ons officiële Nederlandse account (met een @).
- Je mag zo veel foto's insturen als je wilt.
- Op 2 september maken we de winnaars bekend.
Lees de volledige actievoorwaarden: Actievoorwaarden